Kayıtlar

Şubat, 2010 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Mevlüt Kandili Bidat mi?

Resim
(Bu konuda sitemize yeni eklediğimiz büyük ve değeli alim Salih b. Fevzan el-Fevzan hafizahullâh'ın yazısının tamamını okumak için tıklayın. ) Hamd, yalnızca Allah'adır. Birincisi: İslâm şeriatında Mevlid-i Nebevî'yi kutlama bayramı diye bir bayram yoktur. Sahâbe -Allah onlardan râzı olsun-, tâbiîn, dört mezhep imamı ile diğer İslâm âlimleri,İslâm dîninde böyle bir günü bilmez ve tanımazlardı. Bu bayram, bâtınî mezhebine mensup birtakım câhillerin uydurmasından başka bir şey değildir. İnsanlar, daha sonra her devirde ve her yerde İslâm âlimlerinin reddettiği bu bid'at üzere yaşamaya devam edegelmişlerdir. İkincisi: Buna göre, insanların bu güne özel olarak yaptıkları her davranış,haram bid'at içeren amellerden sayılır . Çünkü insanlar, törenler düzenlemek ve yemek yedirmek gibi şeylerle, bid'at olan bir bayramı İslâm şeriatında ihya etmeyi istemekte ve arzu etmektedirler. Değerli âlim Salih el-Fevzân " el-Beyân Li Ahtâi Ba'di'l

"Hakikat Kitabevi" Pislik Yayıyor

Resim
Bismillâhirrahmânirrahîm Ayrıca bakınız: Dinimiz İslam sitesi güvenilir mi ? www.dinimizislam.com Asıl ününü " Tam İlmihâl SE’ÂDET-İ EBEDİYYE " isimli uyduruk kitapla yapan Hakikat Kitabevi' ne karşı tüm kardeşlerimizi uyarıyoruz !!! Bu kitabevinin kitapları İslam Dininden çıkaran küfür, şirk, bid'at ve hurafelerle doludur.   Kendi itikatlarında evliya kabirlerinden yardım isteme olduğunu yazmışlardır. İbadetin en önemli kısımlarından olan "Dua" ibadetini  Allah te'aladan başkalarına yapmakta ve bu itikadı yaymaktalar. Ehl-i Sünnet in en güzîde alimlerine olmadık iftiralar atmaktalar. Küfür dolu itikatlarını yaymak için hiçbir muteber hadis kitabında yer almayan ve muhaddislerin "uydurma" damgası vurduğu rivayetleri kullanmaktan çekinmezler. Biz de sizi bu kitaplara karşı uyarıyor ve dinimizi en sahih kaynaklardan öğrenmemiz gerektiğini vurguluyoruz. Herşeyin en doğrusunu bilen Allah te'alaya hamdolsun. Herkese Lazım Ola

Aişe Annemiz r.anha Hakkında Bilgi

Resim
Aişe binti Ebi Bekir es-Sıddîk Radiyallahu Anha Annesi Ümmü Rûman binti Amir’dir. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in temiz eşlerinden birisidir. Hicretten 3 sene kadar önce 6 yaşında iken Rasulü Ekrem (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’le nikâhlandı. Mekke’li müşrikler, bugünkülerin hilafına böyle bir evliliğe karşı çıkmamış ve hiçbir laf etmemişlerdir. Çünkü bu onların geleneklerine uygundu. Bu tip evlilikler halen Afrika’nın birçok yerinde olduğu gibi Doğu Asya’da, hatta İspanya ve Portekiz gibi Avrupa ülkelerinde normal karşılanmaktadır. Hicretten hemen sonra da kendisi 9 yaşında iken bulûğa erince zifaf gerçekleşti. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile 10 yıl beraber yaşadı. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Aişe validemizi çok severdi. Amr bin As kendisine: “Ya Rasulallah! İnsanların hangisi sana daha sevgilidir?” diye sorunca Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): “Aişe’dir”demişti. Tirmizi: 4134 Bir başka hadiste Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve

Mevlit Kandili Bidat midir?

الْحَمْدُ ِللهِ وَحْدَهُ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ لاَ نَبِيَّ بَعْدَهُ Soru: Mevlit Kandili Mubarek bir gün müdür ? Kutlamanın hükmü nedir ? Hangi ibadetleri yapmak gerekir. Kur'an ve Sünnetten delillerini yazar mısınız ? Cevap: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in doğum gününü kutlamanın Kur’an ve sünnetten hiçbir delili yoktur! Âlimlerin dediği gibi: Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in doğum gününü kutlamak haramdır! Değerli âlim Muhammed bin Salih el-Useymîn (Rahmetullahi Aleyh) kendisine Mevlid-i Nebevî’yi kutlamanın hükmü sorulduğunda, o şöyle cevap vermiştir: Birincisi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in doğduğu gece kesin olarak bilinmemektedir. Aksine günümüzdeki bazı tarihçiler, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in doğduğu gecenin Rebîül-Evvel ayının 9. gecesi olduğu ve 12. gecesi olmadığı gerçeğine varmışlardır. O halde 12. gece yapılan kutlamanın tarihî yönden hiçbir dayanağı yoktur. İkincisi: Mevlid-i Nebevî

Duvarlara Resim Asmak

Resim
بِسْمِ اللهِ، اَلْحَمْدُ ِللهِ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ وَ بَعْدُ Soru : Duvarlara canlı resmi asmanın veya canlı resmi yapmanın veya canlı fotoğrafı çekmenin hükmü nedir ? Canlı resmi bulunmayan manzara resimlerinde durum nasıldır ? Cevap: 1) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi: “Bir gün üstünde bir takım resimler bulunan küçük bir yastık, bir şilte satın almıştım. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bunu görünce kapının önünde durdu ve içeriye girmedi. Ben Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yüzündeki hoşnutsuzluğu anladım ve: −Ya Rasulallah! Ben Allah’a ve Rasulüne tevbe ederim. Ben ne günahı işledim ki?’ dedim. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): −‘Şu yastığın hali nedir?’ dedi. Ben: −Onu sen üzerine oturasın ve yaslanasın diye, senin için satın aldım dedim. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): −‘Bu resimlerin sahipleri kıyamet gününde muhakkak azab edilirler. İçinde resim bulunan eve melekler girmez’ buyurdu.” Buhari